dijous, 13 de setembre del 2012

Excursió de l'Onze de Setembre - Diumenge de turisme

Després de dormir quasi 10h, el diumenge ens vam llevar amb "agulletes", o si res més no, jo si. "Agulletes" als quàdriceps principalment, però també als braços. Per sort, els genolls aquest cop no se n'havien ressentit massa {gràcies als pals i a la genollera que vaig fer servir}. De totes maneres, baixar les escales per anar de les habitacions al menjador, a esmorzar, es va fer una mica dolorós. 

Tant de bo hagués sigut només una mica! ;)

Casa Moliner, hostal d'Aneto a on estavem allotjats.
Abans de marxar d'Aneto, vaig fer un petit i lent passeig pel poble lluint la meva marxa de peregrino per poder tirar unes quantes fotos.

Cases i l'església a la Plaça Major d'Aneto.

Finalment ens vam despedir d'en Mario, la Pilar i les seves filles {la familia que porta l'hostal} que durant la nostra estada a Casa Moliner ens van fer sentir com a casa totalment.

Vam carregar els nostres cotxes i vam dirigir-nos cap al punt de trobada amb la resta del nostre grup. Allà ens vam tirar una foto de grup i després, finalment, vam començar el dia de turisme.

La nostra primera parada va ser a un petit poble dalt d'un turó, Roda de Isábena. Des del poble hi ha unes vistes molt boniques de la plana a banda i banda del turó. 



Els carrers del poble, adoquinats i envoltats d'edificis de pedra eren encisadors. L'únic problema, la dificultat de caminar-hi degut a les meves agulletes. ;)  Però no hi ha res que a poc a poc no es pugui aconseguir.

Cases de pedra de Roda de Isábena.
De camí a la Plaça Major.
La Plaça Major de Roda de Isábena.

Allà vam visitar la Catedral de San Vicente mártir, que per ser un poble petitó com és Roda de Isábena, és molt gran i havia sigut molt important en el seu moment. 


El meu pare, la meva tia i la meva mare a la Plaça Major de Roda de Isábena.

L'interior de la Catedral és molt especial. Té una cripta que és descoberta i l'altar queda més elevat que la resta de terra de la Catedral. No ens van deixar fer fotos a dins, però us en deixo una, ja que és massa difícil d'explicar. Foto: aquí.


Els meus pares en un dels arcs de l'entrada de la Catedral.
La porta de la Catedral.

Al Claustre sí que ens van deixar tirar fotos, així que vaig aprofitar mentre caminàvem per damunt de les tombes dels antics sacerdots per tirar el màxim de fotos possibles de tot allò al nostre voltant.


La meva mare al claustre de la Catedral de San Vicente mártir de Roda de Isábena.
Unes petjades de gat al terra del Claustre.
Jo al Claustre de la Catedral.
Després, quan vam sortir de la nostra visita, vam acabar de donar una volta pel poble. I també vam descansar una estoneta a la Plaça Major mentre uns prenien una cervesa o compraven pa a la botiga del poble.

Les vistes des de la Plaça Major.
Raïms a fora de la botiga de la Plaça Major. Quina bona pinta oi?

Quan va començar a ser hora de dinar, vam agafar de nou els cotxes i ens vam dirigir cap a Benabarre. Allà vam anar a dinar a un restaurant que estava prou bo, tot i que no vaig tenir massa sort amb els plats que vaig escollir.

Cartell curiós d'un bar de Benabarre.
A una plaça de Benabarre: uns avis i una font.
I a ben dinat, i després d'un llarg sobretaula, vam tornar a pujar als nostres cotxes, però aquest cop per fer el camí fins a casa, a Girona.

El cap de setmana a la muntanya s'havia acabat.

8 comentaris:

  1. Hi Aiketa :) I would love a photographic tour through Barcelona. I'll publish it as a guest post. send the photos and text to my email aeugenio(at)sapo(dot)pt. thank you

    ResponElimina
  2. Looks like an incredibly beautiful town, and I love your photography!!

    ResponElimina
  3. Beautiful sequence of shots. I love the stone houses as well as the mountains and other parts of the town.

    ResponElimina
  4. Great set of pictures - I like the rough stone buildings. They remind me of the walls of the house I was born in.

    Thanks for visiting my blog.

    Cheers - Stewart M - Melbourne

    ResponElimina
  5. Beautiful pictures Aiketa, Thanks for stopping by my blog.

    ResponElimina
  6. Interesting place to visit. Thanks for showing the place through your beautiful pictures.

    ResponElimina
  7. The buildings, the stones, the photos - they are all gorgeous!

    ResponElimina
  8. Beautiful photos! Not sure where this is... but I sure would like to visit! :-)

    ResponElimina