dimarts, 27 de setembre del 2011

Música per recordar...

La música va ser un punt important en la nostra estada a Finlàndia. Potser per mi no tant com per als altres, a casa la Liisa no teníem l'aparell per poder sintonitzar els canals. Nosaltres miràvem capítols de Grey's Anatomy...
Així ells es sabien totes les cançons, ja que l'únic canal que enteníem a la TV era el musical. Per aquest motiu era el canal que estava sempre posat a la tele de qualsevol dels seus pisos.

De totes maneres, no em vaig quedar del tot al marge de les cançons més conegudes a Finlàndia en aquell moment. O bé perquè els cops que havíem anat als seus pisos a passar la tarda o a sopar, les escoltava. O bé perquè l'Hélène o en Martin me les cantaven...

Així que aquí us deixo un resum de les cançons que van posar la BSO del nostre juliol a Finlàndia.


Maailman Toisella Puolen de Haloo Helsinki!
Aquesta és un de les meves cançons preferides. No sé què diu, però  el ritme és animat.  ...Pappadaduda pa duda dapa...
A més, m'agraden les imatges que surten de Helsinki i els records que em porten. 




Tuntematon Potilas de Artuu Wiskari
Una altra cançó molt representativa, tot i que no tant animada...





Häissa de Jare & VilleGalle feat. Märka-Simo
Un altre "hit" de l'estiu!!! La cançó preferida de l'Hélène i en Martin, sense cap mena de dubte. 
Quan ja portàvem més de dos setmanes a Oulu, vam descobrir el significat de la paraula "häissä". És casament. 




Vanha nainen hunningolla de Erin
Aquesta cançó no la vaig arribar a escoltar gaire, però m'agrada el video clip i tampoc sona del tot malament... 




Reggae rekka de Lord Est feat. Petri Nygard
Aquesta és la que menys m'agrada, pero prou coneguda per mi. 



I per acabar ja amb el repertori, la cançó que ens vam passar cantant durant els últims dies. Recordo la meva última tarda a Oulu que vam anar tots junts a donar voltes en bici per visitar per primer/últim cop diferents llocs de la ciutat i que en Mohamed no parava de tararejar-la i d'aquesta manera m'enganxava la cançó, així que ja erem dos tararejant mentre pedalàvem...

Levan Polka de Loituma
Ningú pot negar que aquesta cançó no sigui animada, perquè ho és molt. I la canterella s’enganxa amb molta facilitat, així que aneu amb compte!




Espero que hagueu gaudit del meu recull de música finlandesa. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada