dilluns, 10 d’octubre del 2011

Turku Weekend - Survival Weekend Camp -- Part 3

Aquesta entrada és la continuació d'aquests posts: 

Un cop havíem satisfet els nostres estómacs amb l'esmorzar ens van explicar quins eren els plans per aquell matí. 

Teníem dos opcions d'excursions: 
1) Una excursió més curta que consistia en pujar un turonet que hi havia al costat de la casa i buscar blueberries pel camí. 

2)Una de més llarga, donar la volta al llarg gran.

L'Hélène i jo ens vam aixecar amb ganes de caminar i vam escollir l'excursió llarga. A fer aquesta excursió només erem 6 persones. La resta de la gent es va apuntar a fer la curta. 

Tot i que ens va costar trobar el camí que borejava el llac. De fet no el vam trobar fins que estàvem a l'altre costat de llac, l'excursió va valdre molt la pena. Vam atravessar unes zones de boscos precioses.  

Boscos al costat del llac. 
Fent-nos el nostre propi camí...
Per fi hem trobat el camí!

Quan vam arribar de nou a la casa, ens vam trobar a un grup jugant, per fer temps per dinar, a un joc típic finlandès "Mölkky".


Ara suposo que tot us esteu preguntant com es juga a aquest joc oi? Doncs bé, ara mateix us resoldré aquest dubte existencial. 

Primer de tot, cal treure les peces de fusta de la caixa i disposar-les al terra tal com podeu veure a la foto. 
La partida està apunt de començar...
Perfecte, ja les tenim col·locades, però què hem de fer ara? Doncs bé, es tracte d'anar tombant les diferents peces (com a les bitlles) fins arribar a una puntuació de 50. 

I com es compten els punts? Si tombes només una peça sumes tants punts com el número que hi ha pintat a dalt. Si en tombes més d'una, sumaràs els punts del nombre total de peces que hagis tombat.

Guanya qui primer arribi a 50! Però què passa si ens passem de 50? Doncs a partir de llavors en comptes de sumar els punts els anirem restant fins arribar a 50 justos. 

Així doncs, ja teniu les normes del joc clares oi? Podem començar la partida? {Si mai aneu a Finlàndia, ja teniu una cosa apresa. Ja podreu jugar a Mölkky.}

La partida ha començat...
Ah, m'havia endescuidat de dir que les peces que al tombar-les es desplacen, simplement s'han de tornar a posar dretes allà on han anat a parar. D'aquesta manera, la forma inicial es perd de seguida, tal i com podeu apreciar a les diferents fotos. 

El meu torn.

Com podeu veure, estàvem jugant dos partides simultànies uns al costat dels altres... i què significa això? Doncs que en més d'una ocasió les peces d'una partida es barrejava amb les de l'altra... 


I ara a allò que tots esteu esperant a saber, qui va guanyar la partida? Us pregunteu, quina va ser la persona que tenint 39 punts, va visualitzar la peça amb el número 11, es va concentrar al màxim i la va tombar al primer intent arribant així als 50 punts exactes?

Doncs va ser ni més ni menys que una servidora! Si, ho llegiu bé, jo vaig guanyar la meva primera partida al Mölkky. Potser va ser la coneguda sort del principiant, però en aquell joc tots erem principants... així que tots estàvem en igualtat de condicions! A més, tractant-se d'un joc de punteria, he de dir que té molt de mèrit per part meva...


Us deixo que assaboriu la meva victòria. Jo ja ho vaig fer en el seu moment! :D 

Continuarà... 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada