dissabte, 19 de novembre del 2011

Últims dies a Oulu

Els meus últims dies a Oulu havien arribat, i encara hi havia moltes coses per fer i llocs on anar. Així que no hi havia més opció que no fer migdiada a la tarda i quedar directament després de l'hospital per fer alguna cosa interessant o simplement passar temps junts.

Una de les últimes tardes, vam agafar les nostres bicicletes i a fer turisme s'ha dit!

Edifici bonic del centre d'Oulu.
Seguint la nostra ruta, llavors vam entrar a visitar l'esglèsia.
Un dels mosaics.
Dins l'església vam conèixer una mica més de la història d'Oulu. Com ha passat a la gran majoria de ciutats/pobles finlandesos que he visitat, a la seva història sempre apareix un incendi el qual va destruir la major part de les cases de fusta que constituien en aquell aleshores el nucli central de la localitat. Oulu, no podia ser menys, així que el 23 de maig de 1822 va haver-hi un incendi.
Una mica de història.
Tant de turisme ens va trastocar una mica, i ens va sortir la nostra vena més agressiva... tot i que pel que sembla, a l'Antoine no l'amoïnava. Ell segueix amb la parsimònia i tranquil·litat que el caracteritza!

L'església d'Oulu.
Vam continuar direcció als museus, tot i que no vam entrar a cap. Si que vam entrar però a alguns patis privats, ups! I després cap als parcs...

Per on seguim?
Vam atravessar la zona de Hupisaaret i Lasaretinsaari, zones ben verdes farcides de gent gaudint del bon temps. Nens corrents amunt i avall, seguits per l'atenta mirada dels seus pares; altres alimentant els ànecs famèlics (o això és el que semblava), ciclistes, adolescents passant la tarda a l'aire lliure...

Vam atravessar el riu Oulujoki pel pont Lassinkallionsilta que ens portava a Tuira. No sense abans tenir un cert "problema" amb la multitud d'abelles que habitaven la zona. Ens vam aturar dalt del pont per tirar les dues següents fotos i l'Hélène i en Karim van recolzar les seves bicis damunt de l'entrada a la casa de les abelles... Vam haver de marxar ràpid per no ser picats per les enfurismades abelles, ens en vam ensortir però!

Vistes de Tuira Beach i Rautasilta (pont del fons) des de Lassinkallionsilta.

El parc, Lasaretinsaari, que deixàvem enrere.

Tuira Beach.
Al costat d'aquestes casetes-canviadors hi havia un grup de nois jugant un partit de volley. Altra gent estava parant el sol, tot i que ja no tocava massa...

De tornada cap al centre d'Oulu vam passar per aquest pont. L'havia vist el dia que havia anat a la platja en bus, i havia pensat que m'agradava molt i que un dia volia anar-hi a fotografiar-lo. Amb tantes coses a fer, me'n havia oblidat. Però durant la ruta, ens el vam trobar davant dels nostres nassos. Vaig ser feliç!!!

A més a més, mentre l'atravessàvem va passar el tren també!

A darrera anàvem en Mohamed i jo, a davant l'Hélène i l'Antoine. La foto d'en Mohamed i jo no és gens bona, està més que moguda... però l'he posada perquè durant tota la ruta en Mohamed no parava de xiular una cançó, que ara no recordo. I com podeu veure a la foto, ESTÀ XIULANT!!! El mòbil a la mà li servia de música acompanyant! ;)

Excursió en bici per Oulu amb la música per part d'en Mohamed!

L'Hélène i l'Antoine davant nostre a lo "Verano Azul".
Vam deixar el tour al arribar aprop del centre, a un lloc bonic on poder veure "baixar" el sol. Una tarda més que ben aprofitada i gaudida al màxim.