dijous, 30 de juny del 2011

Aika

El dia que vam visitar Pargas, vam acabar dins d'una botiga d'antiguitats per recomanació d'una dona gran del poble. Al demanar-li informació d'on estaven situades les cases de fusta del barri vell, a part de respondre'ns la nostra pregunta ens va dir: 

"Over there, in that yellow house, there is a really nice shop. You should go there!" 
(Cap allà, a la casa groga, hi ha una botiga molt maca. Hi heu d'anar!) 

Com que ens ho havia recomanat amb tant d'entusiame, vam decidir que li haviem de fer cas. La botiga era una barreja entre botiga d'antiguitats i d'objectes de segona mà. Al llarg dels dies hem anant veient que hi ha molta tradició aquí a Finlàndia d'aquest tipus de botigues.

Bé doncs, anar buscant vaig trobar una cosa molt interessant! Un diccionari Finlandès  - Anglès per només 1,5€!!! Tota una ganga! Tot i que és un problema que no hi hagi també traducció a la inversa. Evidentment, no vaig deixar passar l'oportunitat i me'l vaig comprar.



Des d'aquell moment, qualsevol paraula que no sabiem què volia dir la buscava al diccionari, però la majoria de les vegades no trobava la paraula. Per això vaig començar a pensar que m'havien estafat o alguna cosa... 

Fins que l'altre dia, estavem esperant el ferri i hi havia un cartell que deia AIKA. Vam pensar, què voldrà dir? A més que vam recordar que algun cop haviem sentit la paraula a la ràdio. Vaig agafar el diccionari i aquest cop sí que vaig trobar la definició. És la següent: 


És a dir, que després de pensar que AIKA no volia dir absolutament res, ara resulta que no. Que li vam posar a la nostra gossa un nom que en finlandès té un significat! Curiós... A saber, potser Kiu vol dir alguna cosa en algun idioma... 

2 comentaris:

  1. Aika! cada dia més maco el nom!!
    K xulo el viatge i k us faci tant bon temps.. Espero k ho estiguis disfrutant moltissim! Ja has conegut a la noia o noies amb qui viuràs!

    Un petonet des de Bcn!!! Muaaaa***


    Marina

    ResponElimina
  2. Marineta!
    Doncs deu ni doret la calor que ens fa! Estem sobre els 28ºC! Suposo que a Oulu serà una mica menys.

    Diumenge la coneixeré, que serà quan vagi cap a Oulu!

    Petons!

    ResponElimina