dimarts, 28 de juny del 2011

Cap a l'Arxipèlag de Turku

Ahir tot i que no vam fer tants de quilòmetres, vam fer moltes coses. Vam deixar el nostre hotel per visitar Turku, tot i que d'una manera molt ràpida. Vam visitar la catedral, que és una de les més importants de Finlàndia i la zona propera. Després vam anar a veure el castell i un cop explorada la zona vam marxar direcció a la nostra propera destinació. 

Catedral de Turku.


Art als carrers de Turku.

Després de la visiteta, vam agafar el cotxe de nou i cap a l'arxipèlag de Turku. Es tracta d'un conjunt d'illetes petites molt juntes unes amb les altres al sud de Finlàndia. És un destí turístic molt famós entre els finlandesos. Però després de dos dies aquí hem pogut comprovar que per més famós que sigui, no hi ha ni molt menys l'aglomeració de gent que tenim a la Costa Brava o qualsevol altra zona de Catalunya.  

La ruta d'ahir com ja he dit no va pas ser tant llarga, només de 52,7 km. Va ser aquesta: Turku - Pargas - Nauvo.


La primera parada de la ruta va ser a l'illa de Pargas. Allà vam visitar l'esglèsia i les cases antigues de la part vella del poble. La veritat és que les cases aquest cop ens van decepcionar una miqueta perquè després d'haver vist les Villes russes de Hanko, ens van semblar menys boniques. 

Església de Pargas. 

Cementiri de Pargas. (Tots els cementiris aquí estan molt ben cuidats i tenen el seu encant, no com els nostres que només hi ha ciment!)

Vam seguir amb el camí, direcció a Nauvo (la nostra destinació) i per això vam agafar el ferri. El trajecte va ser molt curt, probablement uns 10-15 minuts, però va ser suficient com per baixar del cotxe i fer unes quantes coses. Mai havia anat en ferri, i al anar-hi vaig pensar en Anatomia de Grey  perquè sovint surt en Derek anant cap al Seattle Grace en ferri.  

Al ferri.

El nostre conductor. 

Camí a Nauvo.
Nauvo és de totes les illes de l'arxipèlag que hem visitat la que té més activitat, sobretot a la zona on està situat el nostre hotelet. És la zona del port esportiu i hi ha bastants barcos de diferents tipus aquí i la gent va i ve. 
Les banderes al passeig.

Davant del nostre hotelet.
Strandbo Hotel, el nostre hotelet. 

Un bar del passeig. 

Una part del port de Nauvo.
Una altra vista del port després de sopar. 
Un cop vam haver explorat una mica la zona propera a l'hotel, vam decidir anar a explorar la resta de l'illa. Vam agafar el cotxe i vam començar a endinsar-nos per caminets cada vegada més petits. I vam tenir una gran sorpresa. Vam veure dos cèrvols i una guineu! Estic molt contenta, perquè amb lo gafe que sóc a l'hora de veure animals salvatges, ahir en vam veure 3!!!

Tallo bruscament la retransmissió (tot i que el post ja és prou llarg) perquè estic a fora i els mosquits m'estan acribillant!!!

Ja us anirem explicant coses. 

2 comentaris:

  1. Tia q guay, mestan encantant les fotos q penges!! A+ veig que aneu mes o menys amb maniga curta, cosa q vol dir q el temps us acompanya!!!

    jo no he anat mai amb ferri tampoc i crec q quan hi vagi em passara com a tu, q pensare en Anatomia de Grey xq surt a la meitat dels capitols!!

    Aqui tot genial, la majoria de classe estan al congres d'ORL explotats, jo ja tinc la pressio d'estiu organitzada i ara estic fent uns dies de platja per començar a agafar color!!

    Petonets!!

    ResponElimina
  2. Laura, si que hi anavem fins ara, que estavem al sud. Jo avui he arribat a Oulu i crec que això de la màniga curta s'ha acabat! Demà a les 8 he de ser a l'hospital i les temperatures a aquelles hores seran d'uns 12ºC... Ja us explicaré.

    Que diguis que a tu també t'hi faria pensar, lo del ferri, em fa sentir menys rara! Gràcies!!!

    I lo del congrés ja ho he vist pel facebook... Que guai lo de la pressió i ja m'han dit que la festa va haver-hi un ple total no? Que guai!!! Farem molts diners! :D

    Aprofita de la platja, però posa't crema eh!

    Molts petons guapa!

    ResponElimina